Przewodnik dla nauczycieli "Budowanie motywacji uczniów do nauki przedmiotów matematyczno-przyrodniczych poprzez wykorzystanie narzędzi cyfrowych"
Witamy w przewodniku dla nauczycieli „Budowanie motywacji uczniów do nauki przedmiotów matematyczno-przyrodniczych poprzez wykorzystanie narzędzi cyfrowych”. Przewodnik jest jednym z produktów projektu MASS; może służyć zarówno Tobie, jak i Twoim koleżankom i kolegom nauczycielom jako źródło inspiracji – zasób ukazujący, w jaki sposób uczynić nauki przyrodnicze bardziej zachęcającymi i atrakcyjnymi dla uczniów, dzięki wykorzystaniu narzędzi cyfrowych.
Mamy świadomość, że istnieją obecnie liczne wyzwania edukacyjne zwązane z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych na lekcjach (np. ograniczony czas zajęć i przestrzeń w klasie, a także duża liczba uczniów w większości klas). W tym przewodniku staramy się pokazać sposoby przełamywania tych barier, podając praktyczne wskazówki, możliwe do wykorzystania dobre praktyki oraz łatwe do zastosowania narzędzia i przykłady.
W przewodniku omówiono pięć następujących typów narzędzi cyfrowych:
- Systemy Informacji Geograficznej (Geo-media)
- Aplikacje mobilne na tablety i smartfony
- Media społecznościowe
Każdy rozdział rozpoczyna się ogólnym opisem narzędzia, z uwzględnieniem wartości dydaktycznej. W dalszej części znajdują się praktyczne rady, w jaki sposób korzystać z danego narzędzia podczas codziennych zajęć lekcyjnych wraz z przykładami dobrych praktyk, dodatkowymi wskazówkami i linkami do stron internetowych, z których możesz zaczerpnąć więcej inspiracji.
Aby łatwiej było poruszać się po przewodniku, zrezygnowaliśmy z dodawania przypisów w tekście. Zamiast tego, na końcu dokumentu możesz znaleźć listę wszystkich wykorzystanych źródeł, przypisanych do poszczególnych rozdziałów.
Przewodnika nie musisz czytać od początku do końca. Zachęcamy, abyś przeglądał/a go w swoim tempie – wybieraj wskazówki i przykłady, które Cię zainteresują i o których chcesz dowiedzieć się więcej. Wypróbuj w praktyce, podczas pracy z uczniami, te przykłady, które Ci się podobają. Podziel się z nami swoimi doświadczeniami i przemyśleniami. W ten sposób pomożesz nam zbudować bardziej kompletny przegląd możliwości wykorzystania narzędzi cyfrowych, podnoszących atrakcyjność zajęć z przedmiotów matematycznoo-przyrodniczych.
Symbole wykorzystywane w przewodniku
Biologia |
|
Chemia |
|
Geografia |
|
Matematyka |
|
Fizyka |
Przewodnik dostępny jest również w formacie pdf. Możesz go pobrać tutaj.
Powodzenia!
Partnerzy Projektu MASS