Podejście dydaktyczne
W postępującym świecie cyfrowym, nauka nie może pozostawać w tyle. Media społecznościowe stanowią narzędzie, które może być wykorzystywane do poprawy jakości przyswajanej przez uczniów wiedzy na wiele sposobów. Dzięki wykorzystaniu mediów społecznościowych podczas lekcji, prawdopodobnie zwiększysz motywację swoich uczniów. Jest to spowodowane tym, że to narzędzie odkrywa kluczową rolę w codziennym życiu. Włączenie go do programu Twojej lekcji sprawia, że tworzysz połączenie z codziennymi doświadczeniami Twoich uczniów.
Korzyści z wykorzystania mediów społecznościowych w trakcie lekcji
- Badania w zakresie mediów społecznościowych i nauczania pokazują, że ludzie uczą się najefektywniej, kiedy mogą współdziałać z innymi (podobnymi) osobami. Może być to stymulowane poprzez wykorzystanie mediów społecznościowych podczas Twoich zajęć i dzielić uczniów na wirtualne grupy.
- Media społecznościowe mogą być także wykorzystywane w (cyfrowch) klasach, by dzielić wzajemną wiedzę i pomysły. Ciekawe filmy bądź prezentacje mogą być bardzo łatwo udostępniane całej klasie za pomocą kilku kliknięć.
- Co więcej, media społecznościowe mogą oferować uczniom platformę do wyrażania swoich opinii. Czasami w klasie uczniowie są zbyt nieśmiali i unikają wyrażania swoich opinii, kiedy zostają wywołani do odpowiedzi. Media społecznościowe mogą pomagać im w wyrażaniu swojego zdania.
- Uczniowie lubią mieć dostęp do wirtualnych przestrzeni, gdzie mogą zadawać pytania oraz współpracować z nauczycielami i innymi uczniami, kiedy mają taką potrzebę. Media społecznościowe mogą pomagać w tworzeniu takich wirtualnych klas.
Kompetencje
Wdrażanie mediów społecznościowych podczas zajęć lekcyjnych może skutkować szerokim wachlarzem kompetencji, jak:
- Zwiększenie umiejętności w zakresie komunikacji cyfrowej;
- Pobudzanie kreatywnego myślenia;
- Świadomość medialna i umiejętność dostrzegania sposobów,w jaki media kształtują rzeczywistość;
Pozyskiwanie i przetwarzanie dużej ilości informacji; - Tworzenie zasobu, który pomaga w przekazywaniu informacji szerszej publiczności.