Narzędzia służące prezentowaniu treści
Piktochart
Prezentowanie Twoich danych może być jeszcze bardziej interesujące i nie wymaga wcale dużo pracy. Istnieją sposoby tworzenia wspaniałych wizualizacji danych bez większego wysiłku. Sam spróbuj! Twoim uczniom sposoba się dodanie odrobiny kreatywności do analizowanych przez nich informacji.
Jak zacząć?
-
Utwórz konto na www.piktochart.com
-
Wybierz templatkę, która Ci się podoba. Są one wyświetlane na górze ekranu. Możesz wybrać spośród infografik, prezentacji, posterów i raportów. Wybierz jedną spośród tych oznaczonych jako „free templates” i kliknij „create”.
-
Edytuj wizualizację zgodnie z własnymi preferencjami (możesz zmieniać kolory, tekst, itd.) i wprowadź swoje dane naukowe.
-
Jeśli grafika jest gotowa, możesz zapisać ją jako plik graficzny bądź pdf, klikając przycisk pobierania w prawym górnym rogu ekranu bądź udostępnić wybranym odbiorcom za pomocą mediów społecznościowych.
Jak włączyć Piktochart w lekcje z zakresu przedmiotów matematyczno - przyrodniczych?
-
Obejrzyjcie dokument “Niewygodna prawda”. Następnie poproś uczniów o przygotowanie infografiki dotyczącej globalnego ocieplenia. Możesz do tego wykorzystać także inne filmy dokumentalne. Interesujące przykłady w temacie zrównoważonego rozwoju znajdziesz na stronie Films For Action. Z kolei filmy dokumentalne o zwierzętach znajdziesz tutaj.
Przedmiot:
Poziom: gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna - Czas potrzebny na stworzenie infografiki: 30 min
-
Czas trwania filmu: 2,5 godziny
- Niech Twoi uczniowie stworzą i opublikują wizualizację wyników prowadzonych przez nich badań.
Przedmiot:
Poziom: gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna
Czas trwania: 30 minut - Wykorzystaj to narządzie podczas prezentacji zamiast powszechnie wykorzystywanych narzędzi jak np. PowerPoint.
Przedmiot:
Poziom: gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna
Czas trwania: 30 minut
Piktochart: Tips & Tricks
-
Nadaj swojej inforgrafice wybrany przez siebie tytuł, by mieć pewność, że będzie łatwa do znalezienia.
-
Za pomocą Piktocharta możesz dodawać mapy, filmy video, obrazki i zmieniać wszystkie kolory. Pamiętaj, by nie przesadzać z ilością elementów, ponieważ często mniej znaczy więcej.
-
Piktochart posiada przyjazny użytkownikowi interfejs.Zobacz 2-minutowy film video, by dowiedzieć się więcej.
Slideshare
SlideShare to społeczność służąca do udostępniania prezentacji i innych profesjonalnych treści. Stworzyłeś dobrą prezentację? A może szukasz prezentacji o szczególnym zagadnieniu, która właśnie się tutaj znajduje? Na pewno spodoba Ci się Slideshare. Jest to baza, z której korzystają miliony użytkowników, dzieląc się swoimi prezentacjami i rozpowszechniając wiedzę na całym świecie. Prezentacje są dostępne bezpłatnie, możesz wyszukiwać je w ramach różnych kategorii.
Jak zacząć?
-
Najpierw odwiedź stronę i zobacz krótką prezentację jak działa Slideshare:http://www.slideshare.net/ss/creators/get-started.
-
Następnie utwórz swoje konto, klikając na przysik “sign up” w prawym górnym rogu ekranu.
-
Możesz powiązać także konto na Slideshare z kontami w mediach społecznościowych.
-
Pracę zacznij od przejrzenia sekcji edukacyjnej „Education Section”.
-
Znalazłeś coś ciekawego? Kliknij na przycisk pobierania. Możesz pominąć powiadomienie, które się wówczas pojawi i kontynuować pobieranie jako prezentację PowerPoint na Twoje urządzenie.
-
Chcesz załadować własną prezentację? Kliknij na pomarańczowy przycisk ‘upload’ w prawym górnym rogu ekranu.
Jak włączyć SlideShare w lekcje z zakresu przedmiotów matematyczno - przyrodniczych?
Inni już utworzyli świetne prezentacje, wykorzystując tę aplikację. Zobacz je i zainspiruj się!
-
Tutaj znajdziesz prezentację dotyczącą zanieczyszczeń powietrza, która omawia różne typy zanieczyszczeń, przyczyny i skutki. Kolejna prezentacja przedstawia temat recyklingu odpadów (nie tylko jego cel, ale także kreatywne sposoby do wykorzystania w życiu codziennym).
Przedmiot:
Poziom: szkoła ponadgimnazjalna
Czas trwania: 1 godzina
-
najdziesz też prezentację o globalnym ociepleniu, która uczy uczniów różnicy pomiędzy tym terminem, a zmianami klimatu. Kładzie ona nacisk na rozwiązania i odpowiedzialność, a także przedstawia temat w szerszym, historycznym kontekście, dzięki czemu może stanowić tło to dobrej, merytorycznej dyskusji.
Przedmiot:
Poziom: szkoła ponadgimnazjalna
Czas trwania: 30 minut -
Pozwól swoim uczniom stworzyć własną prezentację na wybrany temat i udostępnić ją za pośrednictwem serwisu SlideShare. Zobaczcie ile osób zainspiruje się Waszymi prezentacjami. Upewnij się, że wykonaliście przyjemną wizualnie prezentację i nadaliście jej „chwytliwy” tytuł, który dobrze opisuje temat.
Przedmiot:
Poziom: gimnazjum, szkoła pnadgimnazjalna
Czas trwania: 30 minut
Tips & Tricks
-
Zastanawiasz się czy prezentacja, którą przeglądasz jest dobrej jakości? Zobacz ile polubieni otrzymała od użytkowników. Pod prezentacją znajdziesz również komentarze, które mogą być wskazówką.
-
Aby uniknąć zbyt długiej prezentacji, zobacz ile slajdów zawierają te zamieszczone na SlideShare. Idealnie powinna zawierać mniej niż 50 slajdów.
-
Po prawej stronie możesz zobaczyć listę rekomendowanych prezentacji.
Blogger
Dobrym sposobem motywacji uczniów do nauki przedmiotów przyrodniczych jest prowadzenie bloga. Jest to forma regularnie aktualizowanego, personalnego dziennika bądź pamiętnika. To także miejsce, gdzie możesz pokazać siebie światu oraz dzielić się swoimi przemyśleniami i pasjami. Możesz traktować bloga jako własną stronę, która jest aktualizowana na bieżąco. Blog jest skrótem od słowa „weblog”. Blogger jest bardzo łatwą i przyjazną użytkownikowi platformą.
Jak zacząć?
-
Blogger jest częścią serwisem Google, więc możesz korzystać ze swojego adresu Gmail, co znacznie ułatwia zarządzanie własnym blogiem. Możesz także utworzyć specjalne konto nauczyciela, jeśli jeszcze takiego nie posiadasz.
-
Zarejestruj się, korzystając z opcji „new blog”, a następnie wybierz templatkę i nazwę bloga. Nazwa bloga pojawi się w formie: MASS2016.blogspot.com.
-
Po utworzeniu bloga zostaniesz przekierowany do strony głównej. Z tego miejsca będziesz mógł zacząć tworzenie swojego bloga poprzez kliknięcie opcji ‘new message’. Możesz wprowadzić wybrany tekst oraz filmy video i zdjęcia.
Jak włączyć Blogger’a w lekcje z zakresu przedmiotów matematyczno - przyrodniczych?
Wyzwaniem mogą być początki. Nie obawiaj się jednak poprosić o pomoc uczniów lub obejrzyj instrukcję wideo.
- Niektórzy nauczyciele mają już doświadczenie w prowadzeniu interesujących blogów. Pozwól swoim uczniom odwiedzić te blogi i komentować, by zainicjować dyskusję. Poniżej znajdziesz kilka blogów, które warto odwiedzieć:
www.teachercertificationdegrees.com/top-blogs/science-teacher
www.popsci.com/blog-network
Przedmiot:
Poziom: gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna
Czas trwania: 15 minut - Przekaż swoim uczniom “pałeęczkę” i pozwól im stworzyć bloga o wybranej tematyce (możesz im pomóc w wyborze). Co tydzień inny uczeń będzie tworzył wpisy na bloga, a inni będą je komentować.
Przedmiot:
Poziom: gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna
Czas trwania: 30 minut
Tips & Tricks
-
Pamiętaj o kilku sprawach, zanim Twoi uczniowie zaczną Tworzyć blogi. Ustal maksymalną długość znaków, dzięki czemu wpisy nie będą zbyt długie i nudne do czytania. Pozwól uczniom podzielić je na maksymalnie 4 częsci, co ułatwi czytanie. Niech rozpoczną wpis hipotezą i zakończą wnioskami bądź rekomendacjami. W ten sposób można połączyć umiejętności naukowe z umiejętnościami piśmienniczymi.
-
Opublikuj najlepsze blogi na swoim profilu w mediach społecznościowych (Twiterze, Facebooku) i zobacz jak wiele polubień i udostępnień zdobędą