Pakiety edukacyjne
Chcesz zainteresować swoich uczniów nauką? Wypróbuj specjalnie przygotowane pakiety edukacyjne!
Każdy z pakietów zawiera opisy wybranych metod i narzędzi dydaktycznych oraz wskazówki, w jaki sposób korzystać z nich podczas lekcji matematyki i przedmiotów przyrodniczych. Dopełnienie pakietów stanowią przykładowe plany lekcji.
Więcej inspiracji znajdziesz także w zakładce “Get inspired!” na stronie projektu MASS:
- Case Studies to publikacja z historiami kilkunastu nauczycieli, którzy wykorzystali nasze materiały edukacyjne podczas swoich zajęć;
- Good practices to zbiór przykładowych projektów, zadań i ćwiczeń, które mogą zainspirować Cię do zmiany dotychczasowego sposobu prowadzenia lekcji.
Jeśli będziesz potrzebować wsparcia we wdrożeniu zaproponowanych scenariuszy zajęć lub wybranych ćwiczeń, skontaktuj się z Centrum UNEP/GRID-Warszawa (instytucją partnerską projektu MASS w Polsce) w Twoim kraju lub koordynatorem projektu.
Wszystkie materiały opracowaliśmy we współpracy z edukatorami, którzy podczas badania ankietowego określili, jakie wymogi muszą spełniać materiały edukacyjne, aby realnie przyczynić się do wzrostu zainteresowania uczniów przedmiotami ścisłymi. Więcej informacji znajdziesz w raporcie z badania (streszczenie w jęz. polskim/ pełna wersja w jęz. angielskim).
Wykorzystanie innowacyjnych technologii TIK i narzędzi cyfrowych w nauczaniu generacji "Cyfrowych uczniów"
Popularyzowanie wśród najmłodszych uczniów nauczania poprzez odkrywanie/dociekanie naukowe
Nauczanie poprzez odkrywanie: przewodnik dla nauczyciela Głównym celem tego opracowania jest wskazanie nauczycielom, w jaki sposób mogą wdrożyć metodę Inquiry Based Science Education w nauczaniu dzieci pomiędzy 6 a 14 rokiem życiem. Materiał obejmuje podstawowe informacje o metodzie IBSE, zalety i wady jej wykorzystania, a także kilka ćwiczeń i wskazówek, jak tworzyć własne lekcje z wykorzystaniem tej metody. Pobierz plik PDF. |
Scenariusze lekcji Przykładowe scenariusze zajęć, z których łatwo skorzystać podczas zajęć dzięki precyzyjnym instrukcjom, kartom pracy i dodatkowym materiałom. Ich tematyka obejmuje zagadnienia związane z problemami środowiskowymi: |